חנויות וירטואליות נועדו להצגת ומכירת המוצרים שלנו אונליין. אבל איך נדע שהחנות עובדת כמו שצריך ומניעה את הגולש לביצוע רכישה בצורה הטובה ביותר? התשובה טמונה בתכנון אתר המכירות שלנו - תכנון נכון הוא קריטי להצלחת החנות!
ריכזנו עבורך 7 טיפים חשובים לתכנון אתר מכירות:
טיפ 1: זהה את השוני
קיים דמיון רב בין החנויות הווירטואליות, אך חשוב מאוד שתזהה את השוני בחנות שלך ותתכנן בהתאם.
דוגמה אחת היא חנות לפרטי לבוש ואביזרים: הפריטים נמכרים בשלל צבעים, ולכן חשוב שהעמוד המרכז את כלל הפריטים יציג את כל הצבעים האפשריים - אם מוצגת חולצה בצבע לבן ולא יהיה ברור שהיא קיימת גם בצבע שחור, הגולש לא ייכנס לפריט ותתפספס מכירה בטוחה.
דוגמה שנייה היא חנות למוצרי אלקטרוניקה: מאחר וקיימים דגמים דומים רבים, חשוב להציג מפרט מלא לכל מוצר ואפשרות להשוואה בין המוצרים.
טיפ 2: אל תחסוך במידע
הוספת תמונות מזוויות ובצבעים שונים, קטע וידאו המציג את האפשרויות והיתרונות, מפרט מלא וכו', הם רק חלק ממידע נלווה שיכול לעזור לגולש להכיר את הפריט גם אם הוא לא מונח מולו ויתרום להרגשת ביטחון ברכישתו.
טיפ 3: התמצאות קלה
חנויות וירטואליות בדרך כלל כוללות מספר רב של פריטים, מאחר ואינן מוגבלות בשטח בניגוד לחנויות רגילות. חשוב לחלק את המוצרים לקטגוריות ותתי קטגוריות אם אפשר, כדי שהגולש יוכל לנווט בקלות בין הכמות הגדולה של הפריטים בחנות. הקטגוריות צריכות להיות בולטות ולהופיע לאורך כל העמודים.
טיפ 4: פריטים נלווים
אפשרות לבחירת פריטים נלווים בעת הוספת פריט לסל הקניות, יכולה להגדיל מאוד את סכום הרכישה לאותה הזמנה, ולספק ללקוח מענה שלם לצרכיו.
טיפ 5: ביטחון = רכישה
זה כבר ידוע שגולשים מבצעים רכישות אונליין רק באתרים שמקנים להם הרגשת ביטחון במסירת פרטי אשראי. אפשר לעשות זאת על ידי הוספת תמונה של מנעול עם משפט קצר שמאשר שהחנות מאובטחת בטכנולוגיית SSL להצפנת פרטי האשראי. מיותר לציין שהשימוש באותה טכנולוגיה הוא חובה.
טיפ 6: רכישה מהירה
מומלץ לתת לגולש את אפשרות הבחירה האם להירשם לחנות לצורך מעקב הזמנות וביצוע רכישות עתידיות, או האם לעבור ישירות לקופה לצורך ביצוע הרכישה הנוכחית בלבד. חבל לאבד לקוח שמעוניין לבצע רכישה אבל לא מעוניין להירשם.
טיפ 7: השתתף במשחק
האתרים Zap ו-Kama מאפשרים לכל גולש להשוות בין מחירי המוצרים בחנויות השונות ברשת. מאחר וכמות האנשים המתכננים לבצע רכישה באתרים אלה גבוהה מאוד, מומלץ שהמוצרים שלך יופיעו בהם.
לסיכום, תכנון אתר מכירות לא חייב להיות מסובך, אלא רק דורש תשומת לב והתייחסות מלאה לאלמנטים שיכולים להגביר את כמות הרכישות בחנות.
מומחה בהכוונת יזמויות ועסקים להצלחה באינטרנט ובעל ניסיון של שנים במיתוג והובלת פרויקטים מורכבים באינטרנט. מידע נוסף באתר: http://www.netwinners.co.il הורד בחינם ספר עם הסודות לאתר מנצח: http://www.netwinners.co.il/website